DUURZAAMHEID

Kleine stapjes maken een groot verschil! Zelfs die kleine beweging die je maakt wanneer je plantaardige opties kiest in plaats van vlees tijdens het winkelen, op je menu of op de barbecue. Samen maken we de wereld een beetje groener. Dus waar wacht je nog op?

 

1. plant-based producten zijn by default meer duurzaam 

Vleesconsumptie en -productie zijn verantwoordelijk voor 14,5% van de wereldwijde broeikasgasemissies, dat is meer dan het wereldwijde transport. Onze partner CO2 logic berekende de voetafdruk en cyclus van onze producten. De Greenway burger stoot 94% minder CO2 uit en verbruikt 54% minder water t.o.v. de productie van vlees. Nice to know!

2. Local sourcing We sourcen al onze ingredïenten zo lokaal mogelijk. #localveggies! 

 

3. Productie en transport

We werken nauw samen met 2 Belgische productiepartners in West-Vlaanderen (België). Greenway werkt nauw met hen samen aan een duurzame aanpak.

Voor het transport naar onze klanten en de opslag van onze producten werken we samen met het bedrijf Herve.

Ons eigen autoreglement stelt dat alle bedrijfswagens elektrisch moeten zijn, maar voorlopig hebben we nog 2 hybride auto’s.

 

 

4. Verpakking

We gebruiken RPET (gerecycled PET) als verpakking, aangezien het op dit moment de meest duurzame verpakking op de markt is, rekening houdend met voedselveiligheid en milieu. Momenteel is dit 80% RPET/ 20% PET in combinatie met een kartonnen hoesje. Het is nog steeds een work in progress. Ons doel is om naar 100% RPET te gaan.

 

 

5. Bedrijfscultuur

Onze bedrijfscultuur is gebaseerd op 4 pijlers:

  1. Missiegedrevenheid Wij geloven dat klimaatverandering de grootste uitdaging van onze tijd is. Onze rol bij het aangaan van deze uitdaging: zelfs ware vleesliefhebbers verleiden met onze verrassend smakelijke plantaardige producten.

  2.  

  3. Vertrouwen en transparantie Alles (salarissen, financiële prestaties, bestuursrapporten, strategie, …) is transparant binnen ons bedrijf. We vermijden onnodige regels en procedures binnen onze organisatie.

  4.  
  5. Besluitvormingsbevoegdheid Iedereen kan beslissingen nemen binnen zijn rol in het bedrijf.

  6.  
  7. Authenticiteit We hebben een feedbackcultuur, maar geen top-down benadering. Tweemaal per jaar hebben we groepsevaluaties waarbij iedereen elkaar beoordeelt. Er zijn geen individuele bonussen in ons bedrijf.