YES WAY, GREENWAY!
Een ongelooflijke voorliefde voor lekker eten en voor onze wereldbol, dat is waar het bij Greenway om draait.
Bij Greenway geloven we dat we de kracht hebben om de wereld te veranderen. Niet van de ene op de andere dag. But one bite at a time.
Green is the way to go!
Al meer dan 20 jaar BELGISCHE veggie pioniers
Tijdens een inspirerende reis door Indië kwam Paul Florizoone in 1996 noodgedwongen in contact met de vegetarische keuken. Doordat hij er een aantal keer ziek was geworden van bedorven vlees, besloot hij tijdens het vervolg van zijn reis enkele maanden uitsluitend vegetarisch te eten. Zo ontdekte hij dat de Indische veggie keuken enorm lekker en gevarieerd is.
Voor Paul – toen nog een verstokte vleeseter – was dit een echte eyeopener. En zo ontstond het idee om terug in België een veggie concept te beginnen. Om zoveel mogelijk mensen te overtuigen hoe verrassend lekker de vegetarische keuken kan zijn. Greenway Gent opende begin 1997 zijn deuren en was vanaf dag één meteen een groot succes!
Greenway groeide jaar na jaar verder en werd de trendsetter in feel good food! Dit met eigen resto’s, een assortiment verrassend lekkere veggieproducten in de supermarkt, in foodservice en tijdens de zomer met foodstands op de grote Belgische muziekfestivals.
Meet the new meat
Wij maken veggie producten voor de flexitariërs en de vleesliefhebbers, voor diegenen die elke vrijdag een hamburger eten en bij de eerste zonnestralen de barbecue bovenhalen.
Bij Greenway zijn we er namelijk van overtuigd dat ook zij hun steentje kunnen bijdragen aan het klimaat, zolang we als producent tegemoetkomen aan hun verwachtingen, en daar hoort een goed stukje vlees bij.
Geef hen iets dat minstens even goed is, en ze gaan ongetwijfeld overstag! Met onze innovatieve, lokale producten bieden wij zo een antwoord op de stijgende vraag naar alternatieven voor vlees.
Iedereen superheld: de wereld redden doe je zo
Bij Greenway gaat het om meer dan utopisch idealisme. Wat ons kenmerkt is innovatief realisme. Greenway is er zich van bewust dat we het dus anders moeten aanpakken.
Gezonder, milieuvriendelijker, en ook gewoon lekker.
Manifesto
Looking after our world was always about less. Driving less with our cars,
buying less stuff, using less electricity, traveling less, eating less meat.
What if we stop thinking in terms of less, and start thinking in terms of more.
Getting around better, buying smarter, generating energy instead of only
using it and eating more of what’s good for us and our planet.
Let’s do more. Look after our world and ourselves more.
That’s why, at Greenway, we’re doing everything we can to look after our world.
But to make it fun, tasty and easy at the same time.
Because the power we all hold is amazing.
That being said we’re not the government.
Or the United Nations. Oh, and we don’t have billions of dollars.
We’re just a food brand.
But that’s okay. Because when you look closer, it’s often the small things that change the world.
The little efforts, the tiny actions, the little changes. Or even the small movement you make when
you choose plant-based over meat in your shopping cart, on your menu or on your grill.
Yes, at Greenway, we believe we have the power to change the world. Not overnight.
But one bite at a time.
Pionier in healthy festival food
De zomer is voor muziekfestivals! Feest, muziek, bier, vrolijke mensen, sfeer, gezelligheid én eten natuurlijk! De jaren waarin je enkel een portie frietjes met mayonaise of een broodje braadworst dat druipt van het vet kon kiezen, liggen gelukkig ver achter ons. Het “healthy food” aanbod op festivals wordt steeds groter en ook Greenway draagt hier met zijn opvallend kleurrijke foodstands graag een steentje aan bij!
Bij Greenway zijn we er namelijk van overtuigd dat ook zij hun steentje kunnen bijdragen aan het klimaat, zolang we als producent tegemoetkomen aan hun verwachtingen, en daar hoort een goed stukje vlees bij.
Geef hen iets dat minstens even goed is, en ze gaan ongetwijfeld overstag! Met onze innovatieve, lokale producten bieden wij zo een antwoord op de stijgende vraag naar alternatieven voor vlees.
Volg ons op onze sociale kanalen om onze festival agenda te kennen!
Highlights
Gault & Millau Prijs
In 2016 wint Greenway op Tomorrowland met de Asian inspired sandwich de Gault Millau prijs voor best healthy festival food
Beste product van het jaar
Wat hebben de Greenway burger, het gehakt en de chipolata gemeen… Juist! Ze hebben alle 3 beste product van het jaar gewonnen!
Be Vegan Awards
In 2020 winnen de Greenway restaurants de Belgian Vegan Awards in de categorie “Best Food chain”.